KAEFER_professioneel_eerstelijns_managementKAEFER Benelux in Dordrecht is een onderdeel van KAEFER, een wereldwijd opererend bedrijf dat producten, systemen, oplossingen en services verleent op het terrein van steigerbouw, isolatie en asbestverwijdering in de (petro)chemische industrie en civiele bouw.

“Er is nu meer rust en begrip voor elkaar in de gehele organisatie,
de klanten merken het verschil !”
Chris Hunter, managing director KAEFER Benelux

 

KAEFER is een familiebedrijf dat dit jaar 100 jaar bestaat. Het bedrijf is wereldwijd met 27.000 medewerkers vertegenwoordigd in 30 landen, op 2.000 locaties en een realiseert jaarlijks een omzet van € 1,8 miljard. KAEFER Benelux heeft ruim 650 medewerkers dagelijks werkzaam op diverse projecten in de Benelux. Vertrouwen is het fundament voor de business activiteiten. De loyaliteit van klanten, medewerkers en de aandeelhouders vormt de basis voor verdere groei van KAEFER.


De klantvraag

De klanten verwachten professionaliteit, oplossingsgerichtheid en partnership van KAEFER. Dit gaat veel verder dan het ‘leveren van steigerbouwwerk’. De gesprekspartners zijn over het algemeen jonge, goed opgeleide professionals, die handelen vanuit maintenance strategieën. Zij verwachten dat de KAEFER-teamleiders meedenken in de uitdagingen waarvoor zij staan. De KAEFER-teamleiders geven on site leiding aan teams van monteurs en specialistische medewerkers. Zij zijn op de site de cruciale schakel tussen enerzijds de klant en anderzijds hun team.

De klantvraag luidde:

“Hoe zorgen we voor een professioneel eerstelijns management, dat goed in staat is de klantverwachtingen waar te maken, zowel als hun teams te sturen en te coachen naar succes?”

Resultaat
Met het trainingsprogramma hebben de eerstelijns managers inzicht gekregen in hun leiderschapsrol, het gedrag en de communicatieve vaardigheden die daarbij horen. Zij hebben meer inzicht gekregen in de klantbehoeften en wensen en zijn beter in staat mee te denken in het succes van het project van de klant.

De onderlinge samenwerking tussen de teams van verschillende vestigingen verloopt veel beter dan voorheen, zo ook met de ondersteunende afdelingen. Het zelfvertrouwen is toegenomen, teamleiders durven meer open te zijn over uitdagingen waar zij voor staan. Teamleiders helpen en adviseren elkaar.

KAEFER professionaliteit