Gekwalificeerde mensen…

Al jaren in het vizier binnen de technische sector en op dit moment hét vraagstuk ik in veel sectoren:   Gekwalificeerde mensen; hoe boei en bind ik ze? Technisch onderlegd personeel: de vraag vanuit de markt neemt toe, de instroom op scholen neemt af en de vergrijzing zet door. Wisselen van werkgever wordt steeds makkelijker…

Lees meer

“…omdat ik deel wil zijn van een team waar ik ervaar dat ik er echt bij hoor, dat ik gezien en gehoord word voor wie ik ben…”

Tijdens een verkoopgesprek met een potentiële opdrachtgever stelde mijn collega eens de vraag: “… en waar zie je bij jezelf nog ontwikkelkansen?” Gesprekken met CEO’s gaan vaak over het ontwikkelpotentieel van anderen. Er is een goed beeld van de talenten maar zeker ook van de  tekortkomingen van de medewerkers. Voor ons is dat laatste goed…

Lees meer

De TOP 5 gedragskenmerken voor commercieel succes

“Welk gedragskenmerk moet worden aangescherpt binnen jouw organisatie om dit jaar een commerciële inhaalslag te maken?” Deze vraag hebben wij uitgezet bij 750 Managing Directors met de belofte een verslag van de reacties te zullen terugkoppelen in de vorm van een top 5.

Lees meer

Live – op anderhalve meter!

Afgelopen woensdag mocht ik na een lange periode van ‘online meetings’ aan de slag met een groep enthousiaste deelnemers voor de vijfde en laatste dag van hun verkooptraining: de kracht van positief beïnvloeden’. Heerlijk om weer te mogen doen!

Lees meer

Welke bril heb jij op?

Waar de één kansen ziet, ziet de ander bedreigingen. Ben je de eeuwige optimist of word je een zwartkijker genoemd? Zo zwart/wit is het natuurlijk niet. Beide perspectieven hebben hun waarde; oog voor kansen kan leiden tot nieuwe successen, maar om doelen te halen moet je ook bedreigingen herkennen om daar tijdig op in te…

Lees meer

De P.A.R. in deze tijden

Deelnemers aan één van onze Enurgey trainingen weten als geen ander hoe enorm waardevol een Pro Actieve Relatie is. We hebben allemaal relaties waarmee we samenwerken, vanuit onze rol als verkoper, directeur, manager, inkoper of welke rol dan ook. Sommige relaties steken er met kop en schouders bovenuit. Welke zijn dat voor jou?  

Lees meer
Sprangers_medewerker_bouwplaats

Sprangers transitie van aannemer naar bouwpartner, naar realisatiepartner

Sprangers is een zelfstandige, onafhankelijke, ontwikkelende bouwer die kennis en expertise in het gehele bouwproces toevoegt. Met passie realiseert Sprangers complexe middelgrote en grotere ontwikkel- en bouwopgaves. Met 222 jaar het oudste bouwbedrijf van Nederland. De omzet wordt gerealiseerd in drie sectoren: utiliteitsbouw, woningbouw en logistiek.  

Lees meer
KAEFER_professioneel_eerstelijns_management

KAEFER professioneel eerstelijns management

KAEFER Benelux in Dordrecht is een onderdeel van KAEFER, een wereldwijd opererend bedrijf dat producten, systemen, oplossingen en services verleent op het terrein van steigerbouw, isolatie en asbestverwijdering in de (petro)chemische industrie en civiele bouw.

Lees meer
eerstelijns_managers

Goede eerstelijns managers krijgen de werkvloer mee

Groeimogelijkheden genoeg, als de medewerkers echt klantgericht werken, zij kansen bij de klant signaleren, nieuwe technologieën adopteren en toepassen. Maar de dagelijkse praktijk op de werkvloer is weerbarstig. Werkdruk en onvoorziene omstandigheden maken dat veranderingen en innovaties maar moeizaam van de grond komen. Goed eerstelijns management is dé sleutel tot succes.

Lees meer
sociale-innovatie-Volberda

lunch & learn seminar impressie

Sociale innovatie – prof. dr. Henk Volberda Innovatiestrategie is dé sleutel tot toekomstig succes. Een golf aan nieuwe technologieën dient zich aan. Organisaties investeren enorme bedragen om het tempo bij te houden. Maar technologische innovatie alleen is volgens Prof. Henk Volberda niet voldoende voor innovatiesucces. Zijn onderzoek toont aan dat succes vooral bepaald wordt door…

Lees meer

De paradox van efficiënt produceren en innoveren

Organisaties met een hoge interne verandersnelheid kunnen beter inspelen op externe veranderingen. Dergelijke flexibele organisaties passen adequaat bedrijfsprocessen en producten aan op de veranderende vraag van klanten. Zij reageren direct op technologische ontwikkelingen en acties van concurrenten. Flexibele organisaties zijn 34 procent beter in staat om kennis te herkennen en te vertalen naar positieve bedrijfsresultaten.

Lees meer

it doesn’t make sense to hire smart people…

“and tell them what to do; we hire smart people so they can tell us what to do” [Steve Jobs] Innovatieve ondernemingen verruilen de traditionele productie- en informatiewerker voor de kenniswerker. Vanwege hun waardevolle kennis zijn kenniswerkers betrokken bij een variëteit aan activiteiten, zoals productontwikkeling, procesvernieuwing, marketing en managementtaken.

Lees meer