Afgelopen woensdag mocht ik na een lange periode van ‘online meetings’ aan de slag met een groep enthousiaste deelnemers voor de vijfde en laatste dag van hun verkooptraining: de kracht van positief beïnvloeden’. Heerlijk om weer te mogen doen!

 

In de afgelopen tijd heb ik veel klanten en deelnemers gesproken via Teams, Zoom en Hangouts. Naast aandacht voor persoonlijke omstandigheden op de eerste plaats, waren het ‘to the point’ gesprekken, lekker actiegericht en efficiënt. De digitale middelen lenen zich uitstekend voor het maken van een plan, voor het doornemen van informatie en cijfers, actielijsten of sales coaching. Veel minder reistijd, minder files en veel beter voor het milieu!

 

Maar als het gaat om trainen op houding en gedrag blijft de intermenselijke ontmoeting echt essentieel. Want juist verkoop en klantgericht communiceren gaat veel verder dan het overbrengen van een inhoudelijke boodschap. Hoe kun je anders kleine signalen, lichaamstaal en emoties waarnemen of gevoelige, persoonlijke informatie met elkaar delen? Als het gaat om anderen positief beïnvloeden is het gesprek van mens tot mens cruciaal en dat zal altijd zo blijven. Gelukkig kunnen wij elkaar nu weer ontmoeten en dat kan gerust heel veilig, op anderhalve meter.

 

Trainingsgroep

Open Training Verkoop 2019 – 2020

 

En aan de 7 deelnemers: oprechte complimenten voor de resultaten die jullie bereikt hebben door het actief toepassen van jullie persoonlijke leerpunten. Jullie hebben risico’s genomen in het toepassen van nieuw gedrag en hier zelf de effecten van ervaren. Door het vertrouwen dat jullie me gegeven hebben heb ik jullie hier maximaal op kunnen uitdagen.

 

Thijs Blom
Enurgey

 

Als het ooit belangrijk was om klantgericht te communiceren is het NU. Benader mij gerust als je vragen hebt, ik help je graag verder!

Meer over onze aanpak en filosofie lees je hier >>